Nestle lanceert O By Nespresso
februari 28, 2020Geen knoppen, toetsen of hendels meer. Experts in technologie, design en koffiecreatie hebben de handen ineen geslagen om een koffiemachine te ontwikkelen die het unieke karakter van elke Nespresso koffie begrijpt. De O by Nespresso kan met zijn zeer intuïtieve technische systeem de koffiecapsules van Nespresso herkennen aan de kleur en het metaal.
In een tijd waarin de vooruitgang in slimme technologieën voor thuis sneller gaat dan ooit tevoren, is dé pionier in de geportioneerde koffie – Nespresso – een samenwerking aangegaan met een Californische studio voor productdesign. Samen met NONOBJECT heeft Nespresso een unieke conceptmachine ontwikkeld voor de koffiemarkt van de toekomst, de O by Nespresso machine. Nederland is een van de slechts vijf Nespresso markten wereldwijd waar de machine in de komende maanden door een selecte groep gebruikers aan een testperiode zal worden onderworpen. Doel van deze ‘test-and-learn’-fase is het onderzoeken hoe gebruikers reageren op de nieuwe technologie, zodat Nespresso deze informatie kan gebruiken voor toekomstige innovaties.
Met zijn unieke vormen wijkt de futuristische uitstraling van de O by Nespresso af van de huidige machines van Nespresso. Het ronde silhouet past perfect in de keukens en woonruimtes van nu en voegt een ultra moderne look and feel toe. Het ontwerp mag dan zeer simplistisch zijn; de O by Nespresso heeft een groot aantal functionaliteiten. Heb je de machine aan de Nespresso-app gekoppeld, dan kan de O by Nespresso:
- De perfecte kopgrootte voor elke koffie bepalen
- Moeiteloos de koffiecapsules van Nespresso herkennen
- Je helpen om jouw koffiekennis te vergroten en verrijken
- Jouw favoriete recepten voor de perfecte kop koffie bereiden
De bereidingsparameters – druk, stroom, temperatuur en pre-infusie – sluiten naadloos aan op de gekozen koffie van Nespresso, zodat elk kopje perfect bereid wordt. Door de instelling Expert Brewing en de op maat gemaakte extractietechnieken haalt O by Nespresso het beste uit elke koffie naar boven. Alle aroma’s in de verschillende koffies worden zo opnieuw gedefinieerd en de consument beleeft de smaak van zijn favoriete koffie op een geheel unieke wijze.
Guillaume Le Cunff, CEO van Nespresso, zegt: “We vinden het ongelofelijk spannend om de O by Nespresso te introduceren. Onze klanten zijn de basis van alles wat we doen, dus we zijn trots dat we een conceptmachine kunnen lanceren die ons in staat stelt meer te leren over onze koffieliefhebbers. In het komende jaar zullen we een groot aantal feedbacksessies houden met de gebruikers van O by Nespresso, met als doel deze informatie te gebruiken voor alle ontwikkelingen binnen de wereld van het thuis koffie bereiden.”
NONOBJECT staat bekend om haar vloeiende ergonomische ontwerpen. De studio heeft over elk element van de conceptmachine zorgvuldig nagedacht, om er zeker van te zijn dat consumenten een positieve beleving van de machine zullen hebben. Ontwerpers en technologische specialisten werkten nauw samen om tot het iconische kiezelsteenontwerp van de O by Nespresso te komen, dat gebaseerd is op een steen die steeds maar weer verplaatst is, waardoor er een perfect gladde vorm is ontstaan. In technisch opzicht is de machine extreem stil, dat was een van de harde eisen die Nespresso aan het ontwerp stelde.